3 İLÇEDE 155 HATTININ  112 HATTINA YÖNLENDİRİLMESİ 

     Bilindiği üzere acil durumda vatandaşlarımızın tek numara üzerinden yardıma erişimi sağlanması için 112 Acil Çağrı Merkezi kurulmuş ve 10 Kasım 2015 tarihinde faaliyete geçmiştir.

    Mevzuat gereği Muğla Acil Çağrı Merkezi 8 kurumun çağrı birimlerini bünyesine alarak hizmet vermeye başlamış, aynı zamanda Aydın ilimize de hizmet vererek, ülkemizde 2 ile hizmet veren tek çağrı merkezi olmuştur.

    İtfaiye Daire Başkanlığının 110, İl AFAD Müdürlüğünün 122, İl Sağlık Müdürlüğünün 112, Orman Bölge Müdürlüğünün 177, İl Jandarma Komutanlığının 156, Sahil Güvenlik Güney Ege Grup Komutanlığının 158 no.lu hatları, 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine alınarak vatandaşların bu kurumlara gerek 112 gerekse de daha önce kendilerince kullanılan numaralar üzerinden, acil yardıma ulaşmaları sağlanmıştır.

    İl Emniyet Müdürlüğümüzün diğer kurumlara göre farklılık arz eden çağrı birimleri kademeli olarak 112 Acil Çağrı Merkezinde toplanmaktadır. Bu kapsamda daha önce Ula ve Kavaklıdere ilçelerimizde ki 155 Çağrı birimleri Acil Çağrı Merkezine alınmıştır.

    20 Aralık 2016 günü saat 11.00 itibarıyla Datça, Köyceğiz ve Yatağan ilçelerimizde ki 155 hatları 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine dahil olacaktır. Böylece bu ilçe merkezlerimiz 112 hattı üzerinden 8 kuruma ( Ambulans, Polis, Jandarma, Sahil Güvenlik, AFAD, İtfaiye, Orman, Doğa Koruma) ulaşabilecektir.

    Büyükşehir statüsü ile mahalle olan yerleşim birimleri için 112 üzerinden yukarıda sayılan hizmetlere halihazırda erişilebilmektedir.

    Diğer ilçelerimiz de bulunan Emniyet 155 çağrı birimleri program dahilinde 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine katılacaktır.

    Vatandaşlarımızın daha önceden edindikleri alışkanlıkları ve uygulamanın henüz ülkemizin tamamında faaliyete geçmemiş olması nedeniyle, kurumlarca daha önce kullanılan acil yardım hat numaraları kapatılmamış, 112 hattına yönlendirilmiştir. Ancak bir süre sonra söz konusu numaraların tamamen devre dışı bırakılacağı ve acil yardıma sadece “112” üzerinden ulaşılacağı hususunu vatandaşlarımızın dikkate alması önemlidir.

    Hemşehrilerimiz tarafından Muğla ilimizde “112” numarasının artık sadece ambulans olmadığı bilinmelidir. Yine Acil Çağrı Merkezine yapılan aramalarda telefon numarasının gizlense dahi tespit edildiği, arama yapılan semt, ilçe, cadde, ilçe gibi bilgilerinin arama esnasında sistemde yer aldığı bilinmelidir.

    İlimiz genelinde vatandaşlarımızın acil yardıma ulaşımlarında kaliteli ve hızlı bir şekilde ulaşmaları için bütün kurumlarımız gayretli bir çalışma sürdürmektedir. Vatandaşlarımızın kendilerine sunulan acil yardım hizmetlerinin daha kaliteli olması için gereksiz aramalardan kaçınması, telefonlarında tuş kilidi kullanması, çocuklara oyun amaçlı telefon verilmemesi gerekmektedir. Vakalara müdahale eden ekiplere yardımcı olunması, onların işlerini rahat ve doğru bir şekilde yapılması için vaka noktalarında dikkatli olunması, engellenmemesi önemlidir. Özellikle eğitim çağında ki çocuklarımızın bu konuda duyarlılığının artırılması tüm kurumlarımızın olduğu kadar velilerimizin de görevidir.

    Mevzuat ile düzenlenen adli ve idari yaptırımların uygulanması kamu kurumlarımızın arzu ettiği bir durum olmamakla birlikte gerekli hallerde çekinmeden bu yaptırımlar uygulanmaya devam edilecektir.

    Kamuoyuna duyurulur.